7 pasi sa te apuci de sport de la zero, sau cum as incepe eu daca n-as fi sportaholica deja…

15
Mar

10363703_10152857629789046_8698945719870016881_nTraim intr-o lume in care fit, gym, personal training, squash, group training, zumba, kangoo, cycling, yoga, pilates sunt cuvinte pe care le auzim in fiecare zi. Dar cum sa facem drumul cat mai lin spre aceasta lume a sportului – straina pentru unii dintre noi? De ce lin? Pentru ca transformarile fizice de succes pe termen lung sunt acelea in care schimbarile se produc treptat, lasandu-ne corpul sa se adapteze la noile praguri de efort.

Va invit mai jos sa gasiti 7 sugestii pentru o viata mai activa, sau cum as lua-o eu de la zero daca nu as fi o sportaholica deja.

1. M-as da jos cu o statie sau doua mai devreme – metrou, tramvai, troleibuz sau ce-o mai fi, nu conteaza – si as merge restul de drum pana acasa pe jos! Bineinteles ca o pereche de pantofi comozi ar fi de ajutor!

2. M-as duce mai des dupa program si in weekend la o raita prin magazinele care imi plac. Adica… de vreo 3 ori pe saptamana? Nu ma pot astepta ca sa fac fata dintr-o data de la “no sport” la 3 clase de “gim & sport” in 7 zile, asa ca m-as gandi sa imi castig rezistenta intr-un mod placut si care sa ma tina in picioare si in miscare in acelasi timp. Cum ar spune un prieten antrenor in termeni specifici: ca-pi-la-ri-za-re!

3. As cauta in lista telefonului prietenele cu care nu m-am vazut de mult, le-as suna si as programa o intalnire activa: o plimbare in jurul lacului Herastrau. This way putem in acelasi timp sa chit-chat despre vrute si nevrute si sa ne si bucuram de miscare, de aer curat si peisaj.

4. As urca si cobori scarile de la bloc, de la casa, de la birou, de la mall, de la metrou… pe jos in loc sa folosesc liftul sau scarile rulante. Este cel mai bun inceput catre o genuflexiune, nu? One leg at a time.

5. Mi-as incorda fesierii si abdomenul la fiecare pas. Nu, nu e de gluma, incordatul muschilor e bun! Ar putea parea un pas mic pentru acum, insa este un pas mare pentru tinuta de costum de baie din timpul verii sau de la piscina.

6. M-as tot ridica pe varfuri in timpul in care ma spal pe dinti dimineata. 3 minute ar putea parea putine, insa odata deprins acest obicei, perspectiva asupra duratei de 3 minute sigur va fi diferita!

7. Mi-as face abonament la o sala care sa aiba si Jacuzzi. Nu… nu pentru a ma apuca sa gafai si sa transpir alaturi de toti ceilalti care alearga, trag de fiare, apasa pedalele sau fac aerobic. Nu, nu eu, care ma pregatesc doar sa ma apuc de sport! Ci doar pentru a ma relaxa dupa 3 zile de shopping research, plimbari prin Herastrau cu prietenele, urcat si coborat de scari, ridicat si coborat de pe varfuri while brushing my teeth, incordat de fesieri si mers pe jos!

Bonus: Incepand de saptamana aceasta nu se va fuma in spatiile inchise. Orice iesire in club va putea fi astfel asimilata unei ore de aerobic daca peste 30 de minute din timpul de clubbing sunt petrecute dansand!

Serios acum. Nu trebuie sa te trezesti in fiecare zi la 5 de dimineata, sa iti postezi ceasul cu kilometrii alergati sau sa te duci la Polul Nord pentru a avea o viata activa si sanatoasa!
Poti la fel de bine sa incepi cu unele dintre sugestiile de mai sus, sau sa iti iei copilul in brate si sa il ridici in fiecare zi deasupra capului (pana cand varsta va permite), sa iti iei iubita in brate si sa o invarti cand ajungi acasa de la birou (la noi fetele asta nu prea merge), sa fugi prin casa in timp ce te bati cu perne cu iubitul care incearca sa te gadile si, de ce nu, sa faci dragoste mai des si mai variat.

Facebook Comments
Articolul precedent

Cum ar fi lumea daca nu s-ar ascunde sub haine? Ar mai fi junk food, tigari si alte droguri?

Cand petreci zilnic cel putin o ora in alergare mii de ganduri iti acompaniaza cadenta pasilor. Sunt ganduri cu si despre tine in linistea diminetilor. Sunt ganduri ... Read more

Articolul urmator

Cum sa ramai regina cand pionul se transforma in nebun

Se spune ca tot ce ti se intampla in viata este cu folos, doar ca iti vei afla mai tarziu la ce si cum a folosit. Se mai ... Read more

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *