Cu Irina la ortoped – Prima sedinta Shockwave Therapy la fractura de peroneu. Doare?

23
Oct

In urma cu o saptamana va povesteam ca pentru urmatoarele 3 luni voi intra in revizie generala sub indrumarea atenta a doctorului ortoped Mihai Rascu pentru o lista de afectiuni cauzate de alergare si de statul intr-o pozitie incorecta la birou de-a lungul anilor detaliata aici.

Fractura de stress de peroneu
Prima sedinta din tratamentul Shockwave Therapy de minimum 2 luni pentru fractura de stress de peroneu a avut loc vineri, iar mai jos puteti vedea filmuletul cu o parte din procedeu, atat cat telefonul meu a mai avut memorie.

M-am dus la doctor cu mult entuziasm pentru inceperea acestui tratament, pentru ca imi doresc foarte mult sa incep din nou sa alerg. Stiam ca va durea, ma asteptam sa doara, insa durerea pe care am simtit-o a fost suportabila comparativ cu asteptarile.

Fiind o fractura de stress, care ma doare la simpla palpare si usoara apasare a osului, ma asteptam ca lovirea cu pistolul de Shockwave sa fie extrem de violenta pentru zona afectata, insa nu a fost chiar asa. Am simtit genul acela de durere care te amorteste daca nu i te opui, puternica, insa mai tolerabila decat o durere de masea.

Genunchii alergatorului
Pentru primele trei saptamani, pe langa sedintele de inot pe care le fac atat pentru umar si musculatura spatelui insa care ajuta si pentru genunchi, voi face incepand de saptamana aceasta si exercitii specifice pentru stretching. Ortopedul mi-a spus ca este foarte important sa fac zilnic stretching specific pentru picioare timp de jumatate de ora.
In cazul in care dupa 3 saptamani nu resimtim o ameliorare substantiala pentru runner’s knee, medicul ortoped mi-a spus ca vom trece la nivelul urmator, infiltratiile cu PRP (sau Tratamentul cu Plasma Imbogatita cu Trombocite), cea mai eficienta metoda de regenerare a tesuturilor afectate. Puteti vedea o sedinta de infiltratie cu PRP facuta in urma cu cateva luni aici.

Spatele
In urma examenului clinic a reiesit ca am o scolioza in zona lombara: cel mai probabil cauzata de statul picior peste picior la birou de-a lungul anilor. O alta pozitie preferata, insa deficitara, de care am tot abuzat de-a lungul anilor, este statul pe scaun cu calcaiul sub sezut. Aceasta nu pune presiune doar pe coloana lombara, ci si pe genunchi, reprezentand un stress foarte puternic, suplimentar alergarii, cu impact asupra ligamentelor – pe care le tine in tensiune.

Aici sunt mai multe aspecte de atins, insa prefer sa o fac intr-un articol viitor dedicat doar acestui subiect. Pana atunci pot sa va spun ca timpul alocat zilnic gimnasticii de recuperare in zona umarului tesionat in mod natural (tocmai pentru ca corpul sa compenseze cumva scolioza lombara), trebuie sa fie de circa o ora.

Asa ca de acum inainte, pentru 3 luni:
– o ora de gimnastica pentru spate, zilnic;
– o jumatate de ora de stretching pentru picioare, zilnic;
– inot de vreo 3 ori pe saptamana;
– o sedinta de Shockwave Therapy o data pe saptamana;
PRP in trei saptamani daca runner’s knee nu cedeaza de la stretchingul facut in timpul sedintelor de kinetoterapie si de la inot.

Constientizarea pozitiei si actiunilor pe care le facem cu corpul nostru joaca un rol extrem de important.
Ganditi-va de 10 ori inainte sa va faceti un obicei in a sta picior peste picior la birou, inainte de a cara doar intr-o anumita mana sau doar pe un anumit
umar rucsacul ori inainte de a incepe un antrenament de sala, alergare sau orice alt tip de miscare fara o incalzire si fara o revenire corespunzatoare tipului de antrenament.

Faceti socoteala de timp si de buget, adaugati privarea de la activitatile sportive care va aduc bucurie si suferinta procesului de recuperare si actionati apoi cum credeti ca va avantajeaza mai mult!
In rest, sanatate tuturor!

Facebook Comments

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *