Protectia tenului sportivilor iarna

24
Jan

16266149_1838073039738589_4585939572146663306_n Iarna aceasta am alergat mult si in conditii extreme de temperatura si vant.
Cu toata protectia termica data de hainele adaptate anotimpului in special in zona extremitatilor, inclusiv buff-uri pentru zona fetei si manusi pentru maini, pielea mea a avut de suferit: fata si mainile mi s-au uscat foarte tare.
Am vorbit despre aceste simptome cu Adriana Necula Teodorescu, medic dermatolog, si va impartasesc mai jos ce este bine sa facem pentru ca tenul nostru sa nu mai aiba atat de mult de suferit iarna cand facem sport.

Iarna pielea se usuca mai repede din cauza frigului, precum si a vantului in exterior.
Din pacate nici statul in incaperi nu ne protejeaza pielea in timpul iernii, pentru ca sursele artificiale de caldura si sistemele de ventilatie din interior produc un aer care usuca de asemenea tenul.
Cel mai mult au de suferit iarna, atat in ceea ce priveste tenul, cat si restul corpului, cei cu piele uscata, sensibila, cuperoza/rozacee, dermatita seboreica, dermatita atopica si copiii.

Cum este recomandat sa avem grija de piele in timpul iernii?

Spalarea
Ideal este ca dusurile sa nu fie lungi si fierbinti, pentru ca o temperatura crescuta a apei deshidrateaza suplimentar pielea prin transpiratie.
De asemenea, nu este recomandat sa ne spalam in exces iarna, indiferent de zona de pe corp, pentru ca vom contribui la o uscaciune si exfoliere suplimentara a pielii.

Produsele de ingrijire
Este indicat sa folosim produse de spalare blande, dermato-cosmetice, si nu produse prea degresante. Spre exemplu, sapunurile obisnuite de maini, care fac foarte multa spuma, altereaza filmul hidro-lipidic al pielii.
Produsele care contin alcool (tonice, after-shave-uri) este bine sa fie evitate in aceasta perioada pentru ce deshidrateaza suplimentar si produc un efect de imbatranire a pielii.
Pentru ingrijire este bine sa folosim creme de tip emulsie ulei in apa. Acestea nu au un rol efectiv in hidratare, insa formeaza o pelicula uleioasa protectoare la suprafata epidermului pentru a impiedica deshidratarea si evaporarea apei.
Texturile de tip gel nu sunt recomandate, intrucat au un continut foarte mare de apa, patrund in straturile superficiale ale epidermului, le suprahidrateaza, dar, din cauza temperaturilor scazute, aceasta apa va cristaliza si va duce in final la distrugerea celulei.

Protectia ochilor si a fetei
Sa nu uitam in aceasta perioada de ochelarii de soare si de crema de fotoprotectie cu factor de protectie de minimum 30, deoarece exista soare si iarna, mai ales cand mergem la ski la altitudini mari, iar albul zapezii reflecta si el lumina suplimentar.
Protejandu-ne ochii, evitam incruntarea fetei cauzata de lumina in exces si prevenim aparitia ridurilor de expresie pe o piele oricum aflata sub stresul unei temperaturi scazute si al vantului.
De asemenea, este indicat sa folosim un balsam emolient pentru buze.

Dieta, protectia organismului si a pielii de la interior spre exterior
Pentru a-i veni in ajutor organismului in mentinerea unei pieli hidratate si cu o elasticitate naturala, putem suplimenta dieta cu grasimi monosaturate si acizi omega 3-6. Acestea se gasesc din belsug in peste, alune, nuci, ulei de peste, sardine, avocado. Trebuie sa tinem cont ca lipidele sunt cele care contribuie la mentinerea unei bariere cutanate sanatoase si protejeaza pielea de factorii externi invazivi.

Acum ca stim cat, cum si cu ce trebuie spalata pielea si am aflat despre importanta ochelarilor de soare, a cremelor cu factor de protectie, dar si despre alimentatia care ne ajuta sa ne mentinem un ten elastic si hidratat, nu ne ramane decat sa punem in aplicare secretele de frumusete descoperite in timpul antrenamentelor noastre in aer liber sau la sala!

15941246_10155651857919046_4932538403009194037_n (1)

Facebook Comments
Articolul precedent

Cele 5 beneficii ale inotului la care nu pot sa renunt in antrenamentele mele de alergare

Cand m-am mutat cu serviciulĀ in Pipera acum cativa ani si am ajuns sa am biroul in Centrala bancii in care lucram, noua echipa m-a privit suspicios pentru ... Read more

Articolul urmator

Vrei sa slabesti? Mananca sanatos, fa sport si ai autocontrol!

Saptamana trecuta am alergat 107 km si am consumat prin sport 6.020 de calorii, mai putin decat echivalentul unui kilogram de grasime. Pentru a pierde 1 kilogram ... Read more

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *