Vrei sa slabesti? Mananca sanatos, fa sport si ai autocontrol!

20
Feb

Saptamana trecuta am alergat 107 km si am consumat prin sport 6.020 de calorii, mai putin decat echivalentul unui kilogram de grasime.

Pentru a pierde 1 kilogram de grasime este nevoie de un deficit caloric de 9.000 de calorii.

Cum poate cineva sa slabeasca tinand cont ca deficitul caloric este atat de greu de obtinut, in timp ce surplusul caloric este floare la ureche?

Raspunsul la intrebare are 2 variante:

1. Includerea sportului in viata de zi cu zi si egalarea* consumului de calorii provenite din mancare cu consumul energetic al unei zile, exclusiv sportul.
In acest caz, slabirea se va face treptat din deficitul caloric pe care activitatea sportiva il va genera in fiecare zi.
Cu alte cuvinte, mananci un numar de calorii egal cu energia pe care o consumi zilnic daca nu ai face sport, insa incluzi sportul in viata ta, iar asta va duce treptat la o pierdere in greutate estetica, sanatoasa si fara slabiri spectaculoase care sa produca dezechilibre in organism sau nedoritul efect yo-yo.

2. Pastrarea activitatii fizice zilnice obisnuite de pana atunci, dar cu un deficit caloric din alimentatie care sa genereze treptat pierderea in greutate.
Sportul implica efort si cu toate acestea varianta 2 de slabire este mai dificila! De ce?
Fiindca desi greu la inceput, sportul genereaza eliberarea unor hormoni si a unor neurotransmitatori in corp (endorfine, dopamina si serotonina) care creaza un tonus pozitiv nu doar fizic, ci si mental! Senzatia pe care o ai dupa o ora de sport merita tot efortul! Si simtindu-te mai bine si ocupandu-ti timpul cu o noua activitate care elibereaza tensiunile din minte si corp, iti cresti respectul de sine ca urmare a deprinderii cu succes a unui nou obicei, dar, mai mult decat atat, nu mai stai sa te gandesti toata ziua la mancare si sa numeri caloriile, boabele de struguri sau cate si mai cate alte limitari aduc dietele pe care le incerci.

Si una si cealalta dintre variantele de mai sus implica efort de vointa, precum si timp, iar cel mai important este sa iti pastrezi autocontrolul in alimentatie.

Si asta este in puterea ta. Nimeni altcineva nu iti poate oferi motivatia si puterea de a actiona decat tu insuti/insati!
Daca crezi ca plata prin debit direct a unui abonament la sala la fiecare inceput de luna sau intamplarea unui eveniment pe care ti-l doresti vor deveni motivatie/obligatie sa faci efort, este doar o poveste.
Actionezi pentru ca vrei, independent si constient! Este responsabilitatea ta! Si da, asumarea responsabilitatii pentru esecuri este ceva ce nu place nimanui, asa ca legam lipsa noastra de actiune de tot felul de factori /scuze doar ca sa nu facem ceea ce este greu.

Creierul nostru ne autosaboteaza cand dorim sa ne schimbam obiceiurile deoarece este conceput astfel incat sa ne protejeze de orice ne-ar face rau, de orice ne-ar produce disconfort. Iesirea din rutina mancatului nesanatos sau in exces, obicei care ne linisteste pe termen foarte scurt dar care provoaca crestere de greutate in timp, transmite creierului un semnal de alarma ca exista un pericol la orizont. In momentul de stres, tentatia de a ramane in zona de confort este foarte mare si atunci mancam din nou cum suntem obisnuiti, pe baza unui impuls, pentru a ne pastra confortul (care intre noi fie vorba este doar temporar, atat cat luam masa, si uneori nici chiar atat).

Ce este  de facut?

1. Fii constient/a de acest proces mental si foloseste-l in favoarea ta!

2. De fiecare data cand simti tentatia, asuma-ti ca schimbarea este un proces dificil! Gandeste-te in acelasi timp la greutatea la care iti doresti sa ajungi, la noile forme pe care le vei avea si cum se va schimb viata ta in bine odata ce ti-ai indeplinit obiectivul.

3. Imagineaza-te in fiecare seara cand mergi la somn cum iti doresti sa ajungi si simte in inima ta bucuria ca si cand ai fi ajuns acolo deja. Creierul nu face diferenta intre realitate si imaginatie si, visandu-te asa cum iti doresti sa devii, ii transmiti niste comenzi subtile pentru a actiona astfel incat sa te aduca pe drumul dorit!

4. Pregateste-te mental ca slabirea este un proces treptat, ale carui rezultate se vor vedea in timp, nu peste noapte!

De ce sa continui sa stai blocat intr-o zona pe care doresti sa o schimbi?
De ce sa nu te bucuri de schimbare si sa vezi in fiecare alegere alimentara corecta o victorie si sa simti bucuria si satisfactia ca sta in puterea ta sa iei cele mai bune decizii pentru tine?
De ce sa nu actionezi acum si sa iti transformi dorintele in realitate ?
De ce sa nu te ridici deasupra impulsurilor de moment?

Este ca la alergare: nu alergi 10 km dintr-un pas, ci din vreo 9.000 si ceva de pasi, fiecare dintre ei ducandu-te acolo unde vrei sa ajungi.

Sta in puterea ta sa faci orice! Incepe acum!

(*) Am spus “egalarea” si nu “pastrarea” pentru ca daca ne aflam intr-o situatie de surplus de greutate este evident ca au existat sau exista obiceiuri in care consumul caloric prin mancare a fost excedentar consumului de energie prin activitatile zilnice.

Facebook Comments
Articolul precedent

Protectia tenului sportivilor iarna

Iarna aceasta am alergat mult si in conditii extreme de temperatura si vant. Cu toata protectia termica data de hainele adaptate anotimpului in special in zona extremitatilor, ... Read more

Articolul urmator

45 de secunde de fericire, baietelul fotbalist si Policlinicile Sociale Regina Maria

Am avut marea bucurie sa fiu invitata de Fundatia Policlinici Sociale Regina Maria sa spun, in cateva secunde, ce ma face fericita. Va invit sa urmariti ... Read more

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *